Leren door Gamen in het onderwijs?

Omdat het kan en werkt!

Bekijk hoe en wat...

- Game It Engels

 

Het leesplankje.

Aap, Noot, Mies is bij leerlingen onbekend.
Toch kan het leesplankje in een moderne vorm goede ondersteuning geven.
Niet alleen geschikt voor elektro symbolen maar ook voor woordjes Duits of Engels enz.


 

Boxen.

De iconen bewegen over het scherm. Bij een botsing met de randen of een ander icoon, zullen ze een andere richting kiezen.
De bokshandschoen kan met de muis verplaatst worden.
Bij het oefenen wordt de naam van het geraakte icoon voorgelezen.
Er kunnen verschillende voorleesstemmen gekozen worden.
De docent Engels of Duits kan ook zijn eigen stem inzetten.

Bij het gamen wordt willekeurig een naam op het scherm gezet en voorgelezen. Het is de bedoeling alleen dat icoon dan nog te raken.
- Bij goed verschijnt een volgende naam.
- Bij te lang aarzelen of bij een fout plaatje komt er een bom (bij) op het scherm en gaat de snelheid van de iconen omhoog.
- Bij het raken van een bom is het game over.

Het gaat om de langste tijd.


 

Instellingen.

Bij het leesplankje en de game zijn de verschillende vakken en lessen te kiezen.
Ook de voorlezer en het muziekje (Midi) is instelbaar.
Tijdens het gamen is de start snelheid en de grootte van de iconen voor een ieder gelijk.


 

Hall of Fame.

Het reslutaat van de verschillende game's kan op het scherm weergegeven worden.
Hier zijn de namen expres onleesbaar gemaakt.